اختصاص یارانه كودهای آلی و زیستی مورد تاكید كمیسیون كشاورزی است
نوشته شده توسط : sadis

'كاظم فرهمند' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی افزود: بر اساس برنامه پنجساله پنجم توسعه و مصوبه سال 1388 مجلس شورای اسلامی مقرر شده بود، 10 درصد یارانه كودهای شیمیایی به كودهای آلی و زیستی اختصاص یابد.

وی با بیان اینكه استفاده مداوم كودهای شیمیایی سلامت جامعه را به خطر می اندازد، اظهار داشت: در قانون بهره وری بخش كشاورزی، تولید كودهای آلی و زیستی و جایگزینی آن با كودهای شیمایی مورد تاكید قرار گرفته است.

نماینده مردم بافق، مهریز، ابركوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: سالانه یارانه زیادی برای واردات كودهای شیمیایی اختصاص می یابد، در صورتی كه اگر بخشی از این بودجه به تولید كودهای آلی و زیستی تعلق بگیرد می تواند علاوه بر ایجاد زمینه تولید كودهای آلی و زیستی در كشور، نقش موثری در تولید محصولات سالم نیز داشته باشد.

وی افزود: لایحه بودجه امسال درخصوص اختصاص بودجه 10 درصدی به كودهای آلی و زیستی به طور كامل مطالعه نشده است، اما به طور مسلم در كمیسیون كشاورزی بر اختصاص این بودجه تاكید خواهد شد.

فرهمند با اشاره به اینكه برای تولید محصولات سالم كشاورزی استفاده از كودهای آلی و زیستی یك ضرورت است، تاكید كرد: سالانه باید رقم یارانه كودهای آلی و زیستی افزایش یابد تا با تولید این نوع كود، زمینه اشتغال بیشتر و تولید محصول سالم در كشور فراهم شود.

اقتصام**9186 **1561





:: برچسب‌ها: حیوانات , نشان , باند ,
:: بازدید از این مطلب : 490
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: